Powiatowy Rzecznik Konsumentów Drukuj

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Wioletta Próchniak

pok. nr 1 (przy wejściu bocznym od strony skweru)

tel. 81 886 11 47

rzecznik@pulawy.powiat.pl

pn.-pt. godz. 700-1500

Ponadto, pisemne skargi składać można na kancelarii Starostwa Powiatowego (pok. 100 przy wejściu głównym) w godzinach pracy Urzędu:

pn.-pt. godz. 700-1500


Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Puławach udziela porad i informacji w sprawach konsumenckich mieszkańcom powiatu puławskiego osobiście, telefonicznie i e-mailowo.

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:

  • prowadzenie edukacji konsumenckiej, w szczególności poprzez wprowadzanie elementów wiedzy konsumenckiej do programów nauczania w szkołach publicznych;
  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
  • wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
  • przekazywanie na bieżąco delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej;
  • wytaczanie powództw w sprawie uznania wzorców umów za niedozwolone;
  • występowanie z zawiadomieniem do Prezesa UOKiK w sprawie podejrzenia stosowania praktyk ograniczających konkurencję;
  • występowanie z zawiadomieniem do Prezesa UOKiK w sprawie podejrzenia stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
  • udzielanie innych form pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów.

Wystąpienia do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów realizowane są przez Rzecznika po rozpatrzeniu wniosku konsumenta. Wniosek powinien zawierać: oznaczenie stron sporu, opis stanu faktycznego, wskazanie na czym polega naruszenie praw konsumenta oraz określenie przez wnioskodawcę oczekiwanego sposobu załatwienia sprawy, własnoręczny podpis konsumenta (imię i nazwisko). Do wniosku powinny być załączone kopie dokumentów dotyczących sprawy.

Wnioski i prośby o interwencję Rzecznika kierowane za pośrednictwem poczty elektronicznej nie będą rozpatrywane.


Infolinia konsumencka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

801 440 220
222 66 76 76
www.uokik.gov.pl

attach_file Załączniki

Powiatowy Rzecznik Konsumentów Drukuj

Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów nieczynne do dnia 28 lutego br.
Opublikowane dn. 18-02-2025

Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów nieczynne do dnia 28 lutego br.

Uwaga, biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne do dnia 28 lutego br. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów
Opublikowane dn. 19-03-2025

Webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów

Minister do spraw Polityki Senioralnej zaprasza na webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów 17 kwietnia br. godz. 10:00 - 12:30. Tematem spotkania będą bezpieczne płatności w Internecie dla...

Spory i skargi - informacje dla konsumentów
Opublikowane dn. 19-03-2025

Spory i skargi - informacje dla konsumentów

Zachęcamy do zapoznania się z broszurą informacyjną Urzędu Regulacji Energetyki.

Bezpieczny senior - jak nie dać się oszukać w Internecie
Opublikowane dn. 12-12-2024

Bezpieczny senior - jak nie dać się oszukać w Internecie

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego organizuje webinarium dla seniorów i ich opiekunów „Bezpieczny senior - jak nie dać się oszukać w Internecie”, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej i...

Panel dyskusyjny Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Opublikowane dn. 02-12-2024

Panel dyskusyjny Powiatowego Rzecznika Konsumentów

W minionym tygodniu odbył się panel dyskusyjny Powiatowego Rzecznika Konsumentów. O pułapkach w usługach telekomunikacyjnych oraz korzyściach wynikających ze zmian w przepisach opowiedziała...

Bezpieczny Black Friday - Webinar dla Konsumentów
Opublikowane dn. 18-11-2024

Bezpieczny Black Friday - Webinar dla Konsumentów

Serdecznie zapraszamy na bezpłatne szkolenie online, które pomoże Wam przygotować się do nadchodzącego okresu Black Friday i Cyber Monday – sezonu wielkich promocji i okazji zakupowych! Podczas...

Powiatowy Rzecznik Konsumentów zaprasza na panel dyskusyjny
Opublikowane dn. 15-11-2024

Powiatowy Rzecznik Konsumentów zaprasza na panel dyskusyjny

Powiatowy Rzecznik Konsumentów zaprasza na panel dyskusyjny - 29 listopada, godz. 10:00, Sala Pompejańska Starostwa Powiatowego w Puławach, al. Królewska 19.

Ogólnopolska kampania informacyjna - umowa z ceną dynamiczną
Opublikowane dn. 29-10-2024

Ogólnopolska kampania informacyjna - umowa z ceną dynamiczną

Od 24 sierpnia br. u największych sprzedawców energii elektrycznej pojawił się nowy rodzaj oferty adresowanej do odbiorców indywidualnych - umowa z ceną dynamiczną.

13 września biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne
Opublikowane dn. 12-09-2024

13 września biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne

Uwaga, w piątek 13 maja 2024 r. biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

26 kwietnia 2024 r. biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne
Opublikowane dn. 25-04-2024

26 kwietnia 2024 r. biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne

Uwaga, w piątek 26 kwietnia 2024 r. biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

22 grudnia biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne
Opublikowane dn. 20-12-2023

22 grudnia biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne

Uwaga, w piątek 22 grudnia 2023 r. biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów będzie nieczynne. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

`