Aktualności

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu
Data publikacji: 01 września 2021
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Pacjenci, którzy zadzwonią pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200, otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

Każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas, dodatkowo bez wychodzenia z domu. Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np.e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon
i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.

Szczegóły dotyczące TPK są dostępne na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/

Teleplatforma pierwszego kontaktu

Powrót
`