Nowe zasady obsługi spraw w Wydziale Komunikacji i Dróg
REJESTRACJA POJAZDÓW
Na wstępie informujemy iż, ustawa „COVID-19” z dnia 31 marca 2020 r. wydłużyła terminy obowiązkowej rejestracji pojazdu sprowadzonego z UE oraz obowiązkowego zgłoszenia zbycia/nabycia (NIE REJESTRACJI) pojazdu zarejestrowanego w kraju z 30 do 180 dni. Dotyczy to również wymiany dowodu rejestracyjnego.
Rejestracja pojazdów będzie dalej możliwa tylko i wyłącznie po wcześniejszej internetowej rejestracji wizyty www.kolejka.pulawy.powiat.pl (która uruchamia się w dni robocze o 7.15 zapisując na pierwszy wolny termin - max na dwa tygodnie do przodu). W ograniczonej ilości wizyty rezerwowane są wyłącznie na dzień bieżący, po uzgodnieniu telefonicznym pod nr 81 886 11 88 (dotyczy osób starszych nie posiadających dostępu do internetu). W przypadku większej ilości spraw (rejestracja, wymiana) należy zarezerwować odpowiednią ilość wizyt. Jedna osoba może w danym dniu zarezerwować sobie załatwienie maksymalnie trzech spraw.
OBSŁUGA REJESTRACJI POJAZDÓW ODBYWAĆ SIĘ BĘDZIE W BOCZNYM WEJŚCIU DO BUDYNKU OD AL. KRÓLEWSKIEJ.
W celu usprawnienia obsługi prosimy o zgłaszanie się w miarę możliwości z wypełnionymi wnioskami. Odpowiednie formularze można pobrać z naszej strony internetowej. https://www.pulawy.powiat.pl/urzad/poradnik-klienta/wazne-dokumenty-i-wzory-wnioskow/wazne-dokumenty-wydzial-komunikacji-i-drog/n,12321,rejestracja-pojazdow.html
Wskazane jest również aby posiadać ze sobą karty płatnicze aby można było dokonać opłat za pomocą terminali.
Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców powiatu, począwszy od czwartku, 8 października br. wydłużyliśmy godziny pracy Wydziału Komunikacji i Dróg.
We wtorki i czwartki przedłużamy czas rejestracji pojazdów do godz. 17:00. Rejestracja wizyty przypadającej w dodatkowych godzinach pracy Wydziału będzie możliwa wyłącznie telefonicznie pod nr tel. 81 886 11 88. Prosimy pamiętać, że w tym czasie punkt kasowy jest już nieczynny, więc wszelkie opłaty związane z rejestracją pojazdów przyjmowane będą wyłącznie kartą przy stanowiskach obsługi.
WYDAWANIE DOWODÓW REJESTRACYJNYCH I ZGŁASZANIE ZMIAN
Wydawanie dowodów rejestracyjnych właścicielom pojazdów (lub pełnomocnikom posiadającym upoważnienie) odbywać się będzie na stałych warunkach po przedstawieniu pozwolenia czasowego, potwierdzenia ważnego obowiązkowego ubezpieczenia OC i dowodu tożsamości.
Dodatkowo można będzie już zgłaszać w bezpośredniej obsłudze nabycia/zbycia pojazdów, dopisanie/skreślenie współwłaściciela, haki, gaz-lpg itp.
OBSŁUGA ODBYWAĆ SIĘ BĘDZIE W WEJŚCIU BOCZNYM OD STRONY AL. KRÓLEWSKIEJ (PUNKT PASZPORTOWY).
Wizyty w celu załatwiania powyższych spraw nie wymagają uprzedniej rezerwacji telefonicznej.
WYDAWANIE PRAW JAZDY
Sprawy związane z prawami jazdy będą załatwiane osobiście jednak po wcześniejszym uzgodnieniu wizyty pod nr 81 886 11 24.