Stanowisko ds. kontroli zarządczej
Data publikacji:
22
sierpnia
2015
Zadania:
- Stanowisko podlega bezpośrednio Staroście i współdziała ze Skarbnikiem Powiatu oraz Sekretarzem Powiatu.
- Do podstawowych zadań Stanowiska należy w szczególności:
- sporządzanie planów kontroli w Starostwie, powiatowych jednostkach organizacyjnych oraz jednostkach, którym udzielono dotacji ze środków powiatu,
- przeprowadzanie zgodnie z planem lub na doraźne polecenie kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych,
- przeprowadzanie kontroli innych podmiotów w zakresie udzielonej im dotacji ze środków budżetu powiatu.
- W toku prowadzonej kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych ustalanie:
- zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
- badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań, finansowych, dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych
- skuteczności i efektywności działania,
- wiarygodności sprawozdań,
- ochrony zasobów,
- przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
- efektywności i skuteczności przepływu informacji,
- zarządzania ryzykiem
- Udzielanie pracownikom jednostek kontrolowanych instruktażu w zakresie spraw objętych kontrolą.
- Sporządzanie protokołów z kontroli oraz projektów wniosków i wystąpień pokontrolnych.
- Przygotowywanie projektów zawiadomień o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych i prowadzenie w tym zakresie dokumentacji.
- Współdziałanie z audytorem wewnętrznym w zakresie wykonywania przez niego zadań.
- Zasady kontroli zarządczej, szczegółowe procedury postępowania oraz zakres uprawnień, kompetencji i odpowiedzialności w tym zakresie określi Starosta w wydanym zarządzeniu.
- Analizowanie protokołów pokontrolnych Komisji Rewizyjnej Rady pod kątem zawartych w nich ustaleń.