Aktualności

Biuro Obsługi Rady i Zarządu Powiatu

Biuro Obsługi Rady i Zarządu Powiatu
Data publikacji: 31 sierpnia 2015

Zadania:

Biurem Obsługi Rady i Zarządu Powiatu kieruje Sekretarz.

 Do zadań Biura należy w szczególności:  

  1. w zakresie obsługi Rady i Komisji Rady: 
    • przygotowanie oraz zbieranie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i jej komisji,  
    • wykonywanie administracyjnej obsługi sesji Rady i posiedzeń komisji Rady, 
    • prowadzenie rejestrów uchwał Rady i wniosków komisji oraz przekazywanie ich Zarządowi, 
    • przestrzeganie terminów udzielania odpowiedzi, 
    • prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych, 
    • udzielanie radnym pomocy w wykonywaniu mandatu w zakresie ustalonym przez radę, 
    • prowadzenie rejestru prawa miejscowego i porozumień zawartych przez Powiat, 
    • zapewnienie opiniowania projektów uchwał przez odpowiednie podmioty w przypadkach określonych przepisami, 
    • czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy i związanych z wypłatami diet, 
    • prowadzenie rejestru kontroli przeprowadzonych przez komisję rewizyjną, 
    • wykonywanie czynności związanych z ogłaszaniem aktów normatywnych, 
    • przesyłanie uchwał Rady według właściwości do Wojewody lub Regionalnej Izby Obrachunkowej, 
    • prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych składanych Przewodniczącemu Rady.
  2. w zakresie obsługi Zarządu:
    • gromadzenie i przygotowanie materiałów na posiedzenia Zarządu,
    • prowadzenie dokumentacji i rejestru uchwał zarządu,
    • przekazywanie do realizacji uchwał i decyzji Zarządu,
    • przygotowywanie sprawozdania z działalności Zarządu oraz sprawozdania z realizacji uchwał Rady,
    • przygotowywanie dokumentacji i wniosków o nadanie odznaczeń
  3. Pracownicy w zakresie spraw merytorycznych podlegają Przewodniczącemu Rady.
Powrót
`